Νευρολογικές Παθήσεις

Έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των ασθενών

Νευρολογικές Παθήσεις

Ως νευρολογικές παθήσεις ορίζονται οι παθήσεις που επηρεάζουν τον εγκέφαλο, το νωτιαίο μυελό και τα περιφερικά νεύρα, όπως το εγκεφαλικό επεισόδιο, η σκλήρυνση κατά πλάκας και η νόσος του Parkinson. Οι παθήσεις αυτές μπορεί να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των ίδιων των ασθενών, καθώς και στο στενό οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον.

Οι διαταραχές στη διαδρομή των μηνυμάτων μεταξύ του εγκεφάλου και του σώματος μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια κίνησης, αίσθησης, συντονισμού και ισορροπίας. Μπορούν, επίσης, να επηρεαστούν και άλλες πτυχές της σωματικής λειτουργίας, όπως η αντίληψη, ο λόγος, η μνήμη, η γνώση και η συμπεριφορά.

Ως εκ τούτου, οι φυσικοθεραπευτές συνεργάζονται στενά με άλλα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας, συμπεριλαμβανομένων των λογοθεραπευτών, των διαιτολόγων, των νοσοκόμων και των ιατρών. Η αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ του ασθενούς, των μελών της οικογένειας και της διεπιστημονικής ομάδας είναι κρίσιμη για τα θετικά αποτελέσματα μετά από μια νευρολογική διαταραχή. Η θεραπεία σε νευρολογικές καταστάσεις βασίζεται συνήθως σε ασκήσεις για την αποκατάσταση της κινητικής λειτουργίας, μέσω της προσπάθειας να ξεπεραστούν τα κινητικά ελλείμματα και να βελτιωθούν τα κινητικά μοτίβα.

Μια άλλη κατηγορία νευρολογικών παθήσεων είναι αυτές που συχνά εμφανίζονται στα άκρα όπως για παράδειγμα στις περιπτώσεις παγίδευσης ενός περιφερικού νεύρου. Ή σε περιπτώσεις ριζίτιδας, η οποία μπορεί να προκληθεί από κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου ή από σπονδυλοαρθρίτιδα. Μια πολύ συχνή αιτία οσφυαλγίας και περαιτέρω ενοχλήσεων στα κάτω άκρα όπως μούδιασμα, μειωμένη δύναμη και οξύς πόνος.

Σοβαρότερες και πιο έντονες νευρολογικές παθήσεις, που επηρεάζουν και τον κορμό αντιμετωπίζουμε σε περιπτώσεις ατυχημάτων, εργατικών ή τροχαίων, εγκεφαλικών επεισοδίων και κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι σύνηθες να παρουσιάζεται ημιπληγία, δηλαδή συμπτώματα στη μια πλευρά του σώματος, παραπληγία, δηλαδή συμπτώματα από τη μέση και κάτω ή από τη μέση και πάνω, ακόμη και τετραπληγία, δηλαδή συμπτώματα και στα τέσσερα άκρα. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η θεραπεία είναι μακροχρόνια και συνδυάζει τη συμμετοχή πολλών ειδικοτήτων ενώ η φυσικοθεραπεία κάνει παρεμβάσεις σε όλες τις πτυχές της απλής καθημερινότητας όπως την επανεκπαίδευση στάσης, ανάπαυσης, μετακίνησης, ύπτιας θέσης, καθιστής θέσης κλπ.